نوشته شده توسط : Dr. Dalake

باور زنان در مورد پوشیدن رنگ شاد
بسیاری از زنان بر این باورند که پوشیدن رنگ های تیره اندام آنها را لاغرتر نشان میدهند و با استفاده از لباس های تیره و رنگ های مطلق و یکدست میتوانند چاقی خود را از نظرها بپوشانند. اما غافل از این هستند که پوشیدن این نوع لباس های با این رنگ ها میتواند تاثیرات منفی بر روی روحیات آنها داشته باشد و از نظر علم روانشناسی نیز پوشیدن این نوع لباس ها به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا نه تنها در روحیه فرد بلکه در روحیه اطرافیان آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

بهتر است با کسب اطلاعات از ترفندهای طراحی لباس از روش های لاغر تر نشان دادن خود با استفاده از رنگ های روشن تر هم تاثیر مثبت در روحیات خود و اطرافیانتان ایجاد کنید و هم از یکنواختی و یک شکلی خود را نجات دهید. این باور را که باید لباس هایتان سر تا پا یکرنگ باشد را از ذهن خود دور بریزید.

شماره های تماس 01

همسر من واکنش زیادی به اتفاقات و سختی هایی که در کار براش پیش میادنشون نشون میده
مدتی است که همسر من واکنش زیادی به اتفاقات و سختی هایی که در کار براش پیش میادنشون میده.

مثلا با کوچکترین حرف رییس و یا همکاران کلا به هم میریزه و پروژه ای که ماهها براش زحمت کشیده رو کلا رها می کنه و میگه اصلا حالم به هم میخوره از این کارها و …

و مثلا میگه از این مجموعه میام بیرون واین یعنی از دست دادن شغل و نابود کردن زحماتی که تمام سالهای تحصیلش کشیده و …نمی تونه کار کنه در حالی که قبلا بسیار با پشتکارو جدی بود در کارش ولی الان انگیزش رو از دست داده . یا مثلا مدتها صبر کردیم پول توی بانک گذاشتیم برای وام بعد بانک کمی اذیت می کنه کلا قید وام رو میزنه. به نظرم عکس العمل هاش شدید هستند به نسبت مشکل. .

باهاش صحبت می کنم ناراحت و ساکت میشه میره تو خودش . با کسی هم مشورت نمیکنه گویا میدونه تصمیمیش غلطه روش نمیشه به کسی بگه ولی نمیتونه هم تغییر بده نظرش رو.

دست خودش نیست. بسیار تحت فشاره ناراحتش هستم خیلی. دارم سعی می کنم راضیش کنم مشاوره بگیره از متخصص. من فکر می کنم یه مسئله روانی براش پیش امده .

ممنون میشم یک روانشناس خوب معرفی کنید به من. باید مشاور بره یا روانشناس بالینی ؟

پاسخ

با سلام دوست گرامی ممکنه ایشون دچار وسواس و با افسردگی شده باشند.

البته براساس صحبت های شما عرض می کنم و معلوم نیست چقدر درست باشد چون در وسواس افراد کمال گرایی دارند که مدام می خواهند همه چیز بهترین شود همه تلاششان را هم می کنند.

ولی دقزقا موقعی کهباید استفاده کنند کار را رها می کنند و به ان نمی پردازند .

و از طرفی در افسردگی هم همیشه فرد ناراضی و گاها عصبی نشان داده می شود .بهتره حتما درست شرایط را بررسی کنید .

و این کار با مراجعه به روانشناس بالینی است که می تواند به شما کمک کند و اگر نیاز بود به روانپزشک ارجاع دهد در هر حال جای نگرانی نیست ممکن است مساله خاصی نباشد و صرفا شرایط موقعیتی باشد.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-رنگهای شاد و روشن را جایگزین رنگ های تیره کنیم



:: برچسب‌ها: افسردگی , راه های درمان افسردگی , مرکز مشاوره ,
:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

معرفی کردن بچه خودتان به همسر جدیدتان یک مورد خیلی مهمی است.

با این وجود، در صورتیکه فکر می کنید رابطه شما در شرایطی قرار دارد که بهترین فرصت برای معرفی بچه خودتان به همسر جدیدتان است، این کار هیچان انگیز خواهد بود چرا که می خواهید مهمترین فرد موجود در زندگی تان را به یک فردی معرفی کنید که از صمیم قلبتان دوستش دارید.

در صورتیکه شما هم در این شرایط قرار گرفته باشید، برای آشنا کردن بچه تان و همسر جدیدتان می توانید از راهنماهای بیان شده در زیر استفاده کنید.

مراحل

این مرحله اول یا گام اول عبارت از یک موردی می باشد که در تمامی روابط جدیدی که یک کودک در آن حضور دارد، باید در نظر گرفته شود
این مرحله اول یا گام اول عبارت از یک موردی می باشد که در تمامی روابط جدیدی که یک کودک در آن حضور دارد، باید در نظر گرفته شود
1. این مرحله اول یا گام اول عبارت از یک موردی می باشد که در تمامی روابط جدیدی که یک کودک در آن حضور دارد، باید در نظر گرفته شود.
قبل از هر نوع معرفی مطمئن شوید که شما و همسرتان صرف نظر از هر اتفاقی که صورت بگیرد، درآینده روابط پایدار و شادی خواهید داشت.

جدا شدن و تغییر همسرتان و معرفی کردن بچه تان به یک مرد دیگری می تواند از نظر عاطفی به کودک آسیب بزند و او را دچار یک نوع سردرگمی کند.

کودکان مستعد این هستند که به صورت سریع با سایر افراد ارتباط برقرار کنند و در صورتیکه این رابطه ناپایدار باشد و همسرتان شمارا ترک کند، کودک شما هم آسیب خواهد دید.

قبل از هر نوع تصمیم گیری، نسبت به رابطه خودتان مطمئن شوید.


قبل از هر معرفی، سن بچه تان را در نظر داشته باشید
قبل از هر معرفی، سن بچه تان را در نظر داشته باشید
2. قبل از هر معرفی، سن بچه تان را در نظر داشته باشید.
ملاقات یک نوزاد (کمتر از یک ساله) با همسر جدیدتان هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند، چرا که در صورتیکه این فرد شما را ترک کند، این احتمال که بچه شما این فرد را به یاد بیاورد یا با او رابطه برقرار کند، نسبت به احتمال صورت گرفتن چنین رابطه ای توسط یک فرزند بزرگتر، کمتر خواهد بود.

با این وجود، در صورتیکه نسبت به آینده رابطه تان نامطمئن باشید، ملاقات های همسرتان با بچه هایتان را محدود کنید.

منبع : کانون مشاوران ایران-معرفی کردن بچه خودتان به همسر جدیدتان



:: برچسب‌ها: معرفی بچه به همسر جدید , معرفی بچه خودتان به همسر جدید , همسر جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مراحل مربوط به نوسازی خانه
چه در صورتی که خانه را برای انجام تعمیرات و فروش خریداری کرده باشید و چه در صورتی که خانه را برای نوسازی خریداری کرده باشید و بخواهید که بعدا در آنجا زندگی کنید.

تمامی مراحلی که باید انجام بدهید در هر دو حالت یکسان خواهد بود.

یک سری مراحل خاصی وجود دارند که شما برای نوسازی خانه باید انجام بدهید.

مراحلی که ما بیان می کنیم، راهنمای فوق العاده ای می باشد که شما در حین شروع یک نوسازی باید از آن تبعیت کنید.

شما نیاز دارید خانه ای را خریداری نمایید که نیاز به نوسازی دارد.

میزان نوسازی مشخص خواهد کرد که نوسازی چقدر طول خواهد کشید و هزینه آن چقدر خواهد بود.

 


نوسازی خانه
نوسازی خانه
در صورتی که شما می خواهید سریع تر در خانه خودتان زندگی کنید، شما نیاز خواهید داشت که از قاعده 70 تبعیت کنید؛

شما می توانید در مقاله قاعده 70 چیست[1] اطلاعات بیشتری را در رابطه با این قاعده به دست بیاورید.

در رابطه با صاحبان خانه ای که می خواهند یک خانه ارزان قیمیتی بخرند و بعدا آن را تعمیر کرده و پول خودشان را پس انداز کنند، این قاعده هیچ نوع کاربردی ندارد.

شما به دنبال خرید یک خانه ای هستید که نیاز به نوسازی دارد
بعد از پیدا کردن خانه ها و ارائه پیشنهاد خریدتان، حتما باید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

شما نیاز دارید که یک بازرس خانه صلاحیت داری پیدا کنید تا همه موارد موجود، از زیر زمین تا سقف را بررسی کند.

یک سری بازرسان نامناسبی هم وجود دارند.

بنابراین باید بر مبنای بررسی های آنلاین و ارجاعات صورت گرفته اطمینان کسب کنید که ارزیاب استخدام شده توسط شما یک ارزیاب مناسبی می باشد.

بعد از آنکه ارزیاب به صورت کامل خانه را بررسی کند و یک گزارشی را به شما ارائه بدهد، باید هزینه های نوسازی خانه را مشخص کنید.

در صورتی که در خانه اقامت داشته باشید، معمولا پیمانکارتان همراه با شما کل خانه را بررسی خواهد کرد تا هزینه های نوسازی را مشخص کند.

همچنین این کار می تواند توسط یک صاحب خانه ای صورت بگیرد که یک ملک تنزیل شده را می خرد.

هر چقدر که اطلاعات شما در رابطه با تعمیرات و قبل از خرید بیشتر شود، شما توانایی چانه زنی بیشتری در برابر فروشندگان خواهید داشت.

پیمانکار عمومی یا بازرس خانه به شما کمک خواهد کرد تا نوسازی های عمده ای را ببینید که ممکن است مخفی و خارج از دید باشند.

یک سری موارد مهمی که این افراد در حین بازرسی به دنبال آن هستند، عبارتند از:

مشکلات آبی زیرزمین
جایگزینی دودکش
جایگزینی AC
پنجره هایی که باید تعویض شوند
جعبه برق و سیم کشی باید مطابق با استاندارد باشد
مناسب بودن تلمبه لجن کشی
سقفی که باید تعویض شود و مناسب بودن چوب مربوط به سقف زیرین

منبع : کانون مشاوران ایران-مراحل مربوط به نوسازی یک خانه



:: برچسب‌ها: قیمت خانه , مراحل نوسازی خانه , نوسازی خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مداخله دوستان، همکاران و والدین در زندگی زوجین: اینکه دو جوان زندگی مشترک خود را به زیر یک سقف آغاز کرده و برای خشنودی و خوشبختی یکدیگر تلاش می کنند بسیار زیبا وو ستودنی است و همچنین تلاش و مبارزه آنان برای حفظ زندگی و ار بین بردن مشکلات نیز بسیار قابل قبول بوده و نشان دهنده این است که دو نفر چقدر خواهان همدیگر بوده و خوشبختی و رضایت دیگری از زندگی تا چه حد برای آنان مهم است.

مداخله والدین از روی دلسوززی
هر زندگی کامل نبوده و مشکلات خاص خود را دارد. والدین عزیز با حفظ حرمت باید بدانند که پس از ازدواج فرزندشان زندگی مستقل داشته و می تواند برای آینده خود و ساختن آن تصمیم گیری کرده و با مشورت با همسرش اقدام کند در این میان اگر آنان خواهان استفاده از تجربه والدینشان هستند می توانند با بهره گیری از سخنان آنان مطمئن تر و با اعتماد به نفس بیشتر در زندگی خود تصمیم گیری کرده و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند. اما در این میان بسیاری از والدین پس از ازدواج شروع به دخالت های بیجا کرده و با این کار نه تنها زندگی فرزندشان را مختل می کنند، بلکه باعث بروز مشکلاتی بین همیران می شوند. آنان با بهانه این که فرزندشان همچنان بچه بوده و فرزند آنان است این کار خود را توجیه می کنند. والدین عزیز توجه کنند که درست است که فرزندان آنان تا انتها فرزندان آنان هستند اما دیگر بچه نیستند و می توانند با توجه به تعلیمات و تربیتی که در خانواده دیده اند، زندگی خود را اداره کنند.

پژوهش درباب مداخله در زندگی مشترک
بر طبق تحقیقاتی که مشاوران ازدواج در بیش از یکصد زوج جوان انجام داده اند، متوجه شدند که مشکل عموم آنان دخالت های بی مورد از سمت والدین و حتی اقوام و فامیل های هر دو پسر و دختر است به گونه ای که بعضی از آنان دچار مشکلاتی حاد شده و زندگیشان در حال پاچیدن است. دخالت هایی که از سوی اقوام و والدین صورت می گیرد عامل بسیاری از جدایی ها و نا هنجاری های ازدواج بوده و توصیه اکید مشاوران به خاتمه دادن این دخالت ها و اجازه زندگی به زوجیت از سمت والدین و اقوام است. همچنین زوجین می توانند در قبال این دخالت ها واکنش نشان داده و از آنان بخواهند که از ادامه این کار دست برداشته و اجازه زندگی کردن به آنان بدهند.

پریسا: ماه اولی بود که ازدواج کرده بودیم و یک تجربه جدید بود. من و آرشا همیشه از خانواده می پرسیدیم که چیکار کنیم. هر گاه خانواده نظر می داد سعی می کرد که نظرات ما را تغییر دهند. ما حتی در مورد محل زندگی، رنگ لباس و نوع غذا و غیره هم با خانواده میشورت میکردیم. این مشورت کم کم عمیق تر شد به صورتی که ما روزانه به خانواده گزارش میدادیم و انان تصمیم میگرفتند. این دیگر زندگی ما نبود ما استقلال خود را از دست داده بودیم . از طرفی دخالت والدین که در ابتدا حال مشورتی داشت سبب گسستگی میان ما شد. تا حدی که منجر به جدایی ما شد. اکنون که در مورد آن زمان فکر میکنم میگویم کاش بجای وارد کردن والدین در زندگیم از مشاوره خوب در یک مرکز خوب راهنمایی می گرفتم. و زندگی خود را هرچند با اشتباهات کوچک با استقلال، خودم و علی شکل می دادیم و برای کم کردن اشتباه و یادگیری زندگی کردن بجای اتکا به خانواده ها و روش های صحیح و غلط، از مشاوره کمک میگرفتم که روش های علمی کمکمان کند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-مداخله در زندگی زوجین ممنوع!



:: برچسب‌ها: دخالت های بی مورد , جدایی , زندگی مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انسان همواره در حال قرار گرفتن در شرایطی گوناگون است شرایطی که می طلبد تا آدمی در آن رفتارهای متفاوتی را از خود نشان دهد. از همان ابتدای تولد انسان شروع به شناختن میکند شناختن محیطی جدید، آدمی های جدید، رفتار های جدید و روابط جدید و در این راه همواره در حال رشد، تکامل و نشان دادن استعدادهای خود است. اجتماعی بودن نیز نوعی از روابطی است که انسان همواره در حال پیشرفت و تکامل آن است.

این خصلت ریشه در تاریخ انسان دارد زیرا تا آنجایی که ذهن انسان یاری می کند در تاریخ بشریت همواره انسان ها سعی در زندگی گروهی داشته و دوست داشتن تا روابط اجتماعی مختلفی را برقرار کنند.

مرکز مشاوره خانواده و مرکز مشاوره ازدواج ارائه دهنده برترین خدمات روانشناسی و مشاوره بنابراین می توان گفت که انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است بنابراین در محیطی که زندگی می کند سعی دارد با انسان های دیگر رابطه برقرار کرده و دوستانی را برای خود برگزیند تا در تمامی حالات زندگی همراهش باشند البته اوج نقطه اجتماعی بودن یک فرد انتخاب کردن همسر و ازدواج می باشد.

اجتماعی بودن و مرکز مشاوره خوب
اما در این میان بسیاری از افراد از برقراری ارتباطات اجتماعی عاجز بوده و این توانایی را در خود نمی بینند بنابراین مشکلات متعددی همچون افسردگی و تنهایی را تجربه می کنند. برقراری ارتباطات اجتماعی و نحوه دوست یابی کاملاً بستگی به خود فرد دارد. فرد می تواند اجتماعی باشد و یا کاملاً گوشه گیر باشد. طبق تحقیقاتی که چند سال پیش در کشور آمریکا صورت گرفت، نشان داده شد که خجالتی بودن و یا اجتماعی بودن افراد به عوامل ژنتیکی و ارثی و فرهنگی ارتباط زیادی داشته و می توان این نتایج ار تا حد بسیاری به مردم دنیا تعمیم داد. دوست یابی مهارتی است که در ذات انسان نهفته است و فقط کافیست کمی برای آن تلاش کرد. انسان نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارد و اگر قادر به این کار نباشد گوشه گیر خواهد شد و مشکلات روحی و روانی بسیاری را خواهد داشت.

اولین گام برای اجتماعی شدن
در اولین گام برای برقراری ارتباط می بایست اعتماد به نفس خود را افزایش داده و سعی کنیدبه افراد اعتماد کنید. اگر شما نتوانید به افطرافیان خود اعتماد کنید قطعاً آنان نیز به شما اعتماد نکرده و بدین ترتیب نمی توانید ارتباط برقرار کنید. البته اعتماد سریع و بی جا هم درست نبوده و می تواند زمینه های سوء استفاده را فراهم نماید.با طرف مقابلتان بت ملایمت و به دور از تنش صحبت کنید و سعی کنید همواره در بحث ها شرکت کرده و نظرات خود را با دلیل بیان نمایید. احساس شوخ طبعی و شادی را در خود افزایش دهید باور کنید هیچ کس دوست ندارد با کسی دوست باشد که همواره بداخلاق و اخمو است. به سخنان فرد مقابلتان با دقت گوش کنید و با تامل جوابگو باشید و سعی کنید در صحبتتان از بیان سخنان تلخ و نا خوشایند دوری کرده و بیشتر با خوبی و رویی خوش سخن بگویید. از اطرافیان خود توقعات بی جا نداشته و همواره سعی کنید دوستتان را همانطور که هست بپزیرید.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که والدین نیز نقش به سزایی در نوع برخورد فرزندانشان در جامعه دارند. آنان می توانند تاثیر خوب و یا بدی در سنین نوجوانی بر روی فرزندشان بگذارند. به عبارت دیگر به دلیل انکه دوست یابی و روابط اجتماعی باعث شکل گیری شخصیت اجتماعی فرزندتان می شود باید به طور غیر مستقیم دقت کنید غیر مستقیم بر روی رفتار ها و دوستان فرزندتان نظارت داشته و او را راهنمایی نمایید. بنابراین تاکید به دوری از گوشه گیری و انزوا و تمرین بر روی مهارت های اجتماعی و دوست یابی از مهمترین توصیه های مشاوران بوده و آرزو دارند تا بتوانید به دور از مشکلات اجتماعی، زندگی اجتماعی و شخصیت فردی خوبی داشته و آن را به عنوان ویژگی مثبت در جامعه به کار گیرند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-اجتماعی بودن را یاد بگیریم



:: برچسب‌ها: روابط اجتماعی , شخصیت اجتماعی , برقراری ارتباط ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

لجبازی شبانه کودکان و راهکارهای والدین
یکی از مشکلاتی که والدین و خانواده هایی که کودکانی خردسال دارند با آن دست و پنجه نرم می کنند لجبازی کودک آنها به هنگام خواب است. این کوچولوهای شیطون وقتی هنگام خواب شبانه فرا می رسد با بهانه گیری و کلنجار رفتن با خود و خانواده شان باعث بروز اعصاب خوردی شده و اگر پدر و مادری بلد نباشد که چگونه با آنها رفتار کند می تواند تاثیرات بدی را به همراه داشته باشد.

برخی از کودکان به هنگام خواب، شروع به جیغ و داد و گریه کرده و اصرار دارند که پدران یا مادران در کنار آنان بوده تا خوابشان ببرد و یا بهانه هایی از قبیل خوابم نمی آید ویا بازیگوشی به انها دست می دهد اما در قبال این کودک بهانه گیر چه باید بکنیم؟!

بهانه پیری در هنگام خوابیدن در سن آنان امری طبیعی و عادی است و دلیلش ترس از خواب و یا جدا شدن از والدین است البته شیطنت کودکان را هم می توان به آن اضافه کرد.در چنین مواقعی توصیه ما به والدین این است که آرامش خود را حفظ کنند و از رفتار هایی خشونت آمیز و یا جر و بحث و فریاد بر سر کودکان خودداری کنند زیرا می تواند اثرات زیان باری برای کودک به همراه داشته باشد.بنابراین برای حل این معضل باید به روش زیر عمل کرد.

دو روش عام برای حل مشکل
دو روش عام برای حل این مشکل موجود می باشد یک انکه زمان و وقت مشخصی را برای خواب کودکان در نظر بگیریم و به نوعی زمان بیولوژیکی بدن کودکان را به این ساعات عادت دهیم در این صورت بدن وی به ساعت مشخصی که می رسد نیاز به خواب را احساس می کند. دوم آنکه هنگام خواب کودک که فرا می رسد با یک شب به خیر گفتن او را راهی تخت خواب کرده و چراغ ها را خاموش کنیم و در ادامه با بی توجهی به وی و عدم صحبت کردن و پاسخ دادن به او کاملاً او را برای خواب آماده کنیم.

شماره های تماس 01

یافتم روش کارآمد و موثر برای جلوگیری از لجبازی کودک
بنابراین با اجرای دو روش بالا می توان کودکان را به خواب سر موعد بدون آزار و لجبازی عادت داد البته برخی از کودکان عادت کرده اند مدتی پس از خوابیدن بیدار شده و بهانه گیری کنند که برای حل این مشکل هم بهتر است تا هربار که فرزندمان ما را صدا می کند مدتی را صبر کرده و به او مراجعه کنیم و در هر بار صدا کردن مدت زمان انتظار را بیشتر کنیم با این روش کودکمان به نبود ما به تدریج عادت کرده تا جایی که دیگر ما را صدا نزده و آسوده می خوابد. پس کودکمان را مجبور به خوابیدن نکرده و با او به مهربانی رفتار کنیم.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-با لجبازی های شبانه کودکمان چه کنیم؟



:: برچسب‌ها: بهانه گیری , لجبازی کودک , خواب کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مرکز مشاوره خانواده دارای کادری برتر از مشاوران کودک

هیچ کس دوست ندارد بافردی رابطه داشته باشد که مدام دچار عصبانیت و خشم شده است.وباعث آزرده خاطر شدن اطرافیان میشودو این نکته که هر فردی در زندگی خود عصبانی میشود و نمیتوان گفت که من تا به حال درزندگی عصبانی شدم کاملاً ملموس ودرست است اما اگر آن فرد نحوه کنترل خشم خودرا نیاموزد باعث از بین رفتن روابطش با اطرافیان شده وبه نوعی زندگی خود را تباه ساخته است حال اگر این فرد ازدواج نیز کرده باشد کارش بسیار سخت تر خواهد بود.

ذات عصبانی در افراد
زمانی که فردی عصبانی میشود و کنترل خود رااز دست میدهد، میزان عصبانیت و خشم او ارتباط مستقیم باشخصیت ونوع تربیت وی دارد. وی میتواند درهنگام عصبانیت پرخاشگر، سرکش، بی دقت ویا حساس وشکننده باشد وتمامی این خصلت ها ازنوع تربیت وذات شکل گرفته درآنان نشأت می گیرد. حال باید به این نکته مهم اشاره کنیم که وقتی فرزند شما عصبانی میشود ویا بدلیل عصبانیت شروع به پرخاشگری میکند باید با پی بردن به ضعف رفتاری کودک خود این نقص را برطرف نمایید به عنوان مثال زمان عصبانیت کودکان شما دربرابر مسئله ای که دیگر کودکان هم سن و سال آنها دربرابر همان مسئله عصبانی نمیشوند نشان دهنده ضعف در کودک شما است وباید زمان بیشتری را برای یاد دادن رفتاری بهتر در قبال آن مسئله به فرزندتان صرف کنید.

مراحل رشد و تفاوت های جنسیتی در نوع رفتار
هنگامی که کودک شما در سن رشد قرار داشته و دارد موارد جدیدی را تجربه می کند و به نوعی هم رشد فیزیکی و هم رشد اجتماعی را تجربه می کند، می تواند مستعد عصبانیت و رفتار خشونت آمیز بوده تا حدی که کنترل خود را از دست داده و شروع به ناسزا گویی کند. در این میان تفاوت های جنسیتی و رفتار متفاوت دختران و پسران در ابراز احساسات کار را برای کنترل عصبانیت در کودکان سخت تر می کند. از آنجایی که پسرها عصبانیت خود را بسیار راحت تر نشان داده و خود را تخلیه می کنند بایدبرای کنترل آنان رفتار های خاصی را فرا گرفت اما در کل کودکان در هر دو جنس نیاز دارند تا روشهای کنترل خشم را بیاموزند. مرکز مشاوره مشاور خانواده خوب در سطح ایران و جهان کجاست؟

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-عصبانیت کودکان و چگونگی کنترل خشم در آنها



:: برچسب‌ها: عصبانیت کودکان , عصبانیت , کنترل عصبانیت در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نحوه لذت بردن از مطالعه – چگونه از درس خواندن لذت ببریم؟
در صورتی که مطالعه برای شما خسته کننده و مشکل باشد، چرا آن را به یک مورد سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل نمی کنید؟

یک سری روش هایی برای لذت بردن از مطالعه وجود دارند که از تغییر محیط تان به یک فضای مناسب تر تا بهبود تمرکز شما، متغیر می باشند.

مطالعه کردن به تنهایی – بخش اول
1. نرم افزار یادگیری تعاملی را امتحان کنید.
شما می توانید از این ابزارها برای لذت بردن از مطالعه استفاده کنید و مطالعه را به یک بازی تبدیل کنید.

در صورتی که شما یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر نداشته باشید، می توانید یک بردار، خواهر / والدین / سرپرستان بزگتری داشته باشید که با استفاده از گوشی یا کامپیوتر آنها این بازی را انجام دهید.

2. از موسیقی استفاده کنید.
موسیقی هایی گوش کنید که دارای آهنگ های جذاب و آرامش بخشی باشند.

هیچ وقت از موسیقی ها یا صداهایی که شعر دارند، استفاده نکنید؛ آنها منجر به پرت شدن توجه تان خواهند شد و ذهن شما را از مطالعه دور خواهند کرد (مگر اینکه شما بتوانید به شعر ها بی توجه باشید).

برخی از انواع موسیقی های الکترونیکی، همانند پاپ و جاز، برای این منظور کاربرد زیادی دارند.


لذت بردن از مطالعه
لذت بردن از مطالعه
در صورتی که موسیقی دوست نداشته باشید، می تواند به صحنه های مورد علاقه تان در کتاب یا فیلمی نگاه کنید که دوستش دارید.

3. خوراک های مختصرتان را در نزدیکی تان نگه دارید.
یک سری خوراکی های سالمی در کنارتان قرار دهید که یواش یواش در طول مطالعه بخورید.

به خودتان اجازه بدهید که یک مقدار کوچکی از این خوراکی را بخورید و بعد از آن، از مطالعه لذت بخش استفاده کنید.

همچنین در صورتی که شما در حین شلوغ بودن کامل برنامه تان، از این خوراکی ها به عنوان یک وعده غذای استفاده کنید، این روش یک روش موثری خواهد بود.

یک بسته بسیار بزرگ از چیپز را نداشته باشد – سعی کنید که یک چپیز ساده ای همانند چیپز سیب یا موز داشته باشید.

ویتامین B یک مورد فوق العاده ای می باشد، ولی در برخی مواقع استفاده از یک آب نبات ترد و شکننده مناسب می باشد، چرا که هیچ نیازی ندارید که به آن توجه کنید.

یک مورد دیگر عبارت از این است که استفاده از موارد دیگری همراه با ویتامین های B، همانند آجیل ها، برای مطالعه مناسب می باشند، چرا که ویتامین های B کارکرد مناسبی در سرگرم کردن ذهن دارند.

محل مطالعه خودتان را با یک مورد لذت بخش، همانند پست کارت ها، وسایل قشنگ، مجسمه ها، یاد داشت های دوستانتان و سایر موارد پر کنید.

حتی محل هایی که برخی مواقع در آنجا حضور دارید هم می توانند با استفاده از وسایل و لوازم کوچکی که در یک جعبه قابل حمل قرار داده اید، تزیین شود.

منبع : کانون مشاوران ایران-نحوه لذت بردن از مطالعه – چگونه از درس خواندن لذت ببریم؟



:: برچسب‌ها: تمرکز کردن روی مطالعه , لذت بردن از مطالعه , روش مطالعه ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوال این است که برای درمان خروپف در خواب چه کنیم؟ خروپف کردن هنگام خوابیدن تبدیل به یک اپیدمی درکشورمان شده است

شاید خیلی از شماها جزء کسانی باشید که خروپف میکنید

ویا کسی را در خانه دارید که هنگام خوابیدن این کار را انجام میدهد.

درهنگام اتفاق افتادن این عمل شما هیچ چیز نمی فهمید اما اطرافیان خودرا مورد آزار واذیت قرار میدهید.

اصلاً دلیل خروپف چیست
و علت علمی این موضوع چه میباشد؟!

خروپف کردن بعلت ارتعاش بخش نرم سقف دهان، هنگامی که ریه در مقابل مجاری هوایی مسدود میشود و هوارا به درون می‌کشد، به وجود می‌آید.

درواقع خروپف در خواب هنگامی رخ میدهد که عضلات شما که راه های ورودی هوا را باز نگه میدارد

هنگام خواب بیش از اندازه شل شده ویا بصورت نادر بافت اضافی درآن وجود داشته باشد.

اما خروپف می تواند مشکلات جدی را درزندگی مشترک و زندگی زناشویی ایجاد کند.

زمانی که همسر فردی که خروپف میکند میخواهد بخوابد وبا صدای سرسام آور خروپف همسر خود مواجه میشود تصمیم میگیرد

تا شب را دراتاق دیگری سپری کند تااز صدای این خروپف در امان بماند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-برای درمان خروپف در خواب چه کنیم؟



:: برچسب‌ها: خروپف , خروپف در خواب , دلیل خروپف ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جهان کودکان استثنایی دنیایی سرشار از امیدها و آرزوهایی است که دوست دارند به آن دستیابند اما بخاطر مشکلات فیزیکی و ذهنی و در واقع عدم توانایی انان در انجام بسیاری افعال که حق طبیعی آنان به شمار می آید، نمیتوانند به این خواسته های خود دستیابند و دچار ناامیدی مفرط شده اند اما با وجود این چالش ها آنان کودک هستند و می خواهند شاد زندگی کنند. یکی از این مشکلات، مشکلات گفتاری و حرکتی-فیزیکی در سنین کودکی است. کودکانی که درگیر این مشکلات و ناتوانی های گفتاری هستند نمی توانند کلمات را به درستی بیان کرده و بطور قابل فهم صحبت نمایند. وقتی که شما صحبت میکنید آنان کلمات را میفهمند اما نمی توانند بدلیل عدم بیان درست کلمات باشما ارتباط برقرار کنند. بنابراین کودکی که دیگر نمیتواند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند فکر میکند که کسی به وی توجه نمیکند و نمیتواند احساسات خود را بروز داده و خواسته های خود را بیان کنند لذا گوشه گیر می شوند و از دنیای کودکی خود فاصله گرفته و معمولاً از ناتوانی های گفتاری و حرکتی خود رنج میبرند.

حال با کودک استثنایی خود چه کنیم؟

مهم نیست که وی استثنایی و بیماری های حرکتی داشته باشد و یا عادی باشد، او فرزند شماست، او را دوست دارید و بگویید که چقدر دوستش دارید. با وی همواره صحبت کرده و با او مشورت کنید و از او بخواهید که برای شما حتی با روش های ساده همچون نقاشی بگوید که چه می کند و چه می خواهد.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-با کودکان استثنایی که مشکلات گفتاری دارند چه کنیم؟



:: برچسب‌ها: کودک استثنایی , گفتار درمانی کودکان , مشاوره کودکان استثنایی ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()