نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قبل از مطالعه تست اضطراب را بزنید و بعد مطالب را به دقت مطالعه کند
استرس و اضطراب به خودی خود بد نبوده و میتواند باعث پیشرفت شود. زندگی بدون استرس ایده آل است اگر انسان بی تفاوت و بیخیال باشد اما وجود اضطراب بما می فهماند که در بعضی مسائل برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنیم و برخی مشکلات راحل نماییم ویا شاید تلاش ما برای آن موضوع به اندازه کافی نبوده و به همین دلیل استرس داریم! اما این استرس و اضطراب زمانی مشکل ساز میشود که روند عادی زندگی رابا دشواری همراه سازدو در فعالیتهای روز مره زندگی اختلال ایجاد نماید. باید بدانیم همین استرس و اضطراب بیش ازحد با کاهش عملکرد ما همراه شده و آن بازده را درهر کاری ازما ندارد بنابراین باید بااین استرس مقابله کرد اما برای نخستین گام باید دید که اصلاً استرس داریم یا نه وسپس راههای مقابله باآن را شناخت.

درمان از طریق تست اضطراب
برای فهمیدن وجود ویا عدم وجود استرس توصیه کارشناسان ما در مرکز مشاوره اینست که درابتدا به بررسی زندگی روزمره خود پرداخته و جایگاه استرس را درآن بررسی کنند البته توصیه اصلی ما این است که بامراجعه به مرکز مشاوره و دادن تست اضطراب و تست استرس ، از وجود و یا عدم وجود این مشکل در خود اطلاع پیدا کرده و میزان آن را بسنجند سپس با به کار گیری یکی از روش های پیشگیری و درمان اضطراب و درمان استرس مانند ، شناسایی شخصیت خود ، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس ، ورزش ، ایجاد حس شوخ طبعی و ایجاد جسارت در خود را انتخاب کرده و زیر نظر مشاوران مرکز مشاوره و کارشناسان مربوطه یک بار برای همیشه زندگی خود را از استرس بیش از حد پاک کرده و آرامش را احساس کنند.

شماره های تماس 01

فرزند من ۸ سالشه مواقعی که امتحان داره شدیدحالت تهوع داره وبسیاربالامیاره وپاهاش میلرزه
سلام فرزند من ۸ سالشه مواقعی که امتحان داره شدیدحالت تهوع داره وبسیاربالامیاره وپاهاش میلرزه ونمره برای ما اهمیت نداره و به خودش هم گفتم

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-درمان اضطراب و استرس و اهمیت آن در زندگی



:: برچسب‌ها: درمان اضطراب , تست اضطراب , اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه فضولی خود را مدیریت کنیم؟ “هفت قدم در مدیریت کردن کنجکاوی “فضولی چیست؟

۱- با خود رو راست باشید

اگر شدیدا در خودتان نسبت به دانستن چیزی احساس بی قراری کردید خودتان را فریب ندهید و بدانید که در حال فضولی کردن هستید و در حال بدست آوردن اطلاعاتی هستید که ربطی به شما نداشته و مربوط به حریم شخصی کس دیگری است

حس کنجکاوی خود را بپذیرید
بسیاری از افراد به محض اینکه می فهمند که

می خواهند فضولی کنند،
مانند پدر و یا مادری که وقتی بر سرکودکشان فریاد می کشند،
خودشان را محکوم کرده و در درونشان برسر خود نیز فریاد می زنند،
آنها نیز بر سر خودشان فریاد کشیده و خود را محکوم می کنند که چرا داری فضولی می کنی؟
این جریان به تو ربطی ندارد و… پس با خودتان کنار بیایید و حس کنجکاوی خود را بپذیرید.

برای اینکه موفق شوید و تصمیم بجایی بگیرید نمی بایست با خودتان درگیر شده و به مشاجره درونی بپردازید.

چون این کار بر رفتارهای بیرونی شما هم تاثیر می گذارد. در آن صورت ممکن است بیش از حد سکوت اختیار کنید و بطوری عمل نمایید که رفتار خاموشتان از سوال کردنتان زننده تر باشد

۳- حواس خود را جمع زبان بدنتان نمایید

رفتارهای شما گاهی وقتها بیشتر از زبان شما به طرف مقابل نشان می دهد که در ذهن شما چه می گذرذ.

بطور مثال زل زدن از آنگونه رفتارهایی است که در هنگام فضولی بسیار خود نمایی می کند. اگر شما هنوز در حال ارزیابی موقعیت خود هستید و یا اینکه می خواهید فضول به نظر نیایید، حتما مواظب طرز نشستن و نگاه کردنتان باشید.

و به همین دلیل سعی کنید که خود را سرگرم کاری کنید. اگر در حال صحبت با کس دیگری هستید مداوم برنگشته و به سوژه مورد نظرتان نگاه نکنید

شرایط را مورد بررسی قرار دهید
زمانی که شما توانستید با احساس فضولی خود کنار آمده و آنرا به رسمیت بشناسید آنگاه خواهید توانست شرایط را ارزیابی کنید که آیا بطور مثال این گونه پرسشها در این جمع متداول است یا نه؟

آیا چیزی را که در نظر دارید بپرسید سوالی بسیار شخصی است یا نه؟”هفت قدم در مدیریت کردن کنجکاوی “فضولی است.

آیا می توانیدتصور کنید که اگر کسی همین سوال را در جمع از شما بپرسد شما چگونه برخورد کرده است

چه احساس و واکنشی از خود بروز خواهید داد.

اگر آزرده خاطر می شوید و یا اینکه به شما بر می خورد پس شما نیز نمی بایست این سوال را از کس دیگری بپرسید. همه به مانند شما نیستند.

بنابراین می بایست کمی هم سوژه مورد نظر را شناخته و بررسی کنید

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-“هفت قدم در مدیریت کردن کنجکاوی “فضولی



:: برچسب‌ها: مدیریت کنجکاوی کردن , حس کنجکاوی , فضولی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چند روزه پیش در خیابان خانمی با سر و وضعی تروتمیز جلوی مرا گرقت و گفت که روانشناس است و بعد در مورد اسرار کف دست انسانها صحبت کرد و کارت ویزیتی به من داد. او که خودش را یک روانشناس تجربی معرفی می کرد گفت که می تواند از روی خط و خطوط دستانم بخت و اقبالم را پیش بینی کند و به من بگوید که خواستگارانم چه جور آدمهایی هستند. اما من که به کف بینی باور ندارم، مطالعه نتیجه کار دانشمندن روزنامه گاردین قابل قبول تر از گوش دادن به سخنان یک روانشناس تجربی می باشد.اگر شما هم مانند من به دانشمندان اعتماد دارید این مطلب را با ما بخوانید. دانشمندان و پژوهشگران می گویند که با بررسی انگشتان خواستگار شما می توانند سر از اسراز زندگی و شخصیت او در بیاورند.

آیا بر روی انگشتهای پای او لکی وجود دارد؟
زمانی که انسانها افسرده هستند، بهنگام راه رفتن وزن خود را بر روی جلوی پا می اندازند. در این حالت لکه های پوستی تیره ای روی مفصلهای انگشت های پا بوجود می آیدکه دلیل خستگی روحی و افسرده بودن آنهاست.اگر کسی که خواستگار شماست لکه هایی بر روی انگشتان پایش دارد، مواظب باشید زیرا اگر او سعی در درمان خود نکند ارتباط شما با او جز خستگی برای شماچیزی به ارمغان نخواهد آورد. وقتی با فردی افسرده که به درمانهای پزشکی ایمان ندارد ارتباط داشته باشید نقش شما برای او مانند یک درمانگر خواهد بود. و اگر هم تمام سعی تان را برای معالجه او بکار برید باز هم نخواهید توانست در معالجه او کمکی بکنید و تنها انرژی شما روز به روز کمتر خواهد شد.

آیا انگشت حلقه (یعنی سومین انگشت دست چپ) او بلند است؟
اگر خواستگار شما دارای چنین خصوصیتی است بدانید که افسردگی و سرطان پروستات در انتظار اوست. درست است که از نگاه کردن به انگشتان پای او می توانید به روحیه او پی ببرید اما با نگاه کردن به انگشتان دست او نیز می شود به وضعیت سلامتی اش پی برد. پژوهشگران می گویند با بررسی طول انگشت های دست یک مرد می شود به سلامتی بودن یا نبودن او پی برد.


محققان دریافته اند که مردان دارای انگشت اشاره بلندتر از انگشت حلفه ، ۳۳ درصد کمتر از سایر مردان به سرطان پروستان مبتلا می شوند. از سوی دیگر احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستان در مردانی که دو انگشت اشاره و حلقه انها به یک اندازه بلند است ۱۹ درصد بوده و مشابه مردانی است که انگشت اشاره آنها کوتاه تر است . دانشمندان بر این باورند که مردانی که دارای انگشت اشاره بلندتر از انگشت حلقه هستند بیشتر در معرض مبتلا شدن به افسردگی هستند زیرا طول انگشت حلقه و اشاره ارتباط مستقیم با اندازه تستسترون در بدن آنها قبل از تولد دارد و مقدار وجود این هورمون می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان پروستان و افسردی را مشخص کند.

آیا انگشت دوم در پای راست خواستگارتان بر روی زمین قرار دارد؟
این انگشت به شما می گوید که آدمها از این دنیا چه توقعی دارند. این انگشت را انگشت آرزو می نامند. اگر آرزوهای او در این دنیا برآورده شده باشد، انگشت ذوم از پای راست او با زمین تماس دارد، ولی اگر این انگشت از زمین فاصله دارد و یا اینکه با انگشت سوم نیز فاصله دارد، خواستگار شما سعی دارد که احساسات خود را از زندگی حقیقی سوا نماید.
آیا شما علاقه مند هستید که همسر آینده شما در سرش آرزوهای زیاد داشته باشد و بهمین خاطر در تمام مدت بدنبال پیشرفت باشد، انگشت دوم از پای راست او دلیلی بر این امر است. از سوی دیگر با توجه به این انگشت شما می توانید دریابید که او چه اندازه زندگی خود را برمبنای عواطف و آرزوهایش می داند و یا چه اندازه خودش را از آنها دور می کند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-شناخت شخصیت از روی انگشتان



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی انگشتان , تست شخصیت , تست روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آیا شما تا به حال یک طاووس را از نزدیک دیده اید؟ طرز راه رفتن، ایستادن، نگاه کردن به اطراف و خودنمایی کردن در حیطه حیوانات؟ یک طاووس مرتب در حال بزرگ نشان دادن خود و توانایی هایش است و هیچ فرصتی را برای جلب توجه دیگران به خود از دست نمی دهد. در این دوره از زمان آدمهای خود شیفته و خودخواه و از خود متشکر بسیار زیاد هستند که با نوع رفتارشان ارتباط برقرار کردن با آنها آسان نیست. برقراری ارتباط با اینگونه اشخاص بسیار سخت است و آدمها بطور ناخودآگاه تلاش می کنند تا از آنها بپرهیزند. تحمل کردن افراد از خود متشکر واقعا سخت است.

” من اخلاقم اینطوریه” یا اینکه “ ما هممون خانوادگی همینطوری هستیم ” ” من هرجور دلم بخواد رفتار می کنم” و صدها جمله از این قبیل جملات که با کلمه من آغاز می شود و همه آنها عطر و بوی خود شیفته گی و خودخواهی را دارد. اما آیا به نظر اطرافیانمان ما نیز فردی خود پسند و از خود متشکر هستیم؟ چطور می توانیم آدمهای خودپسندرا شناسایی کرده و چه رفتاری با آنها داشته باشیم؟ جواب این سئوالات را با بهره گیری از نظرات سودمند کارشناس ارشد در مشاوره خانواده ، جناب آقای دکتر علی دربانی در اختیار شما قرار می دهیم.

نازنازی های خودخواه تست روانشناسی رایگان
خودپسندی خصیصه ای است که با نوع شخصیت آدمها ارتباط دارد و با سلطه گری، قدرت نمایی ، خود بزرگ بینی و حق به جانب بودن شخص همراه است. به دورو بر خودبنگرید آیا افرادی را می شناسید که توقعات ریزودرشت زیادی از شما دارند و همیشه به دنبال تعریف کردن و تمجید شدن از جانب شما هستند.

یافتن اینگونه اشخاص آسان است و فقط لازم است که این ۳ شاخصه را در آنها بیابید:

– کاملا خود را همیشه از دیگران بالاتر و مهم تر می دانند.

– بسیار مایل هستنید از دیگران درباره خودشان جملات خوب و تمجید بشنوند

– قادر به همدردی با دیگران نیستند و نمی توانند نظرات افراد دیگر را درک کنند. زمانی که با اینگونه اشخاص ارتباط دارید بیشتر اوقات خواهید یافت که آنها مدام در حال اغراق کردن درباره اعمال خود ، دروغ گویی در مورد توانایی هاو خودستایی می باشند به همین دلیل اطرافیانشان آنها را افرادی خودخواه و نفرت انگیز می دانند.

تعدادی از روانشناسان عقیده دارند که این اشخاص در کودکی در ناز و نعمت بزرگ شده و هرآنچه که می خواستند در اختیارشان قرار می گرفته است و به قول عامیانه پدرو مادرشان آنها را نازنازی و ننر کرده اند. تعداد اینگونه افراد خود شیفته در دورو بر ما کم نیست. از طرفی دیگر روانشناسان معتقد هستند که یک گروه دیگر هم از افراد وجود دارند که ممکن است آنها هم خودپسند و متکبر بشوند . آنها اشخاصی هستند که با تحمل سختیهای بسیار و رنج و مرارت پرورش یافته اند . اینگونه افراد به جبران آن عقده های حقارت که سالها با آن دست به گریبان بودهاند به سوی رفتارهای خودخواهانه و متکبرانه می روند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-از رفتارهای افراد خودشیفته آگاه شوید



:: برچسب‌ها: افراد خودشیفته , خودشیفته , خودنمایی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیوفیدبک به ما می آموزد که چگونه بتوانیم فعالیتهای را که بدن به طور خودکار انجام می دهد به عنوان مثال:ضربان قلب،دمای پوست،الگوی تنفس و تنش ماهیچه ای را کنترل بنماییم.

قبلا توضیح داده شد که چگونه نوروفیدبک چیست و چگونه عمل می نماید در این زمینه باید گفت که در واقع ما با این روش یاد میگیریم با اراده خودمان فعالیتهای بدنی مان را با استفاده از فرایندهای فیزیولوژیکی تغییر دهیم.

تعریف بیوفیدبک
بیوفیدبک ابزاری است برای کنترل فعالیتهای بدنی برای افزایش ریلکسیشن،کم کردن درد،و در نهایت افزایش سطح سلامت می باشد.

بیوفیدبک یک فرانید خودتنظیمی می باشد.که ما به وسیله فرایندهای از جمله شرطی سازی ، اصلاح رفتار و مکانیزم های سازگاری به خود تنظیمی فعالیتهای بدن می پردازیم.

در واقع با به کارگیری این تکنیک های خود تنظیمی فرد می آموزد تا پاسخ های خاص بدن را مانند کاهش فشار خون ،رهایی از تنش های ماهیچه ای و سردرد را تغییر دهد.با استفاده از یک سری فید بک های پیوسته که آنها به وسیله کامپیوتر و یا از طریق آزمایش و خطا انجام میشوند بیماران می آموزند فرایندهای مورد نظر خود را کنترل کنند.و در نهایت بعد از مدتی بیمار میتواند بدون اینکه از این فید بک های استفاده کند این فرایندها را کنترل کند.

آیا بیوفید بک برای هر فردی مناسب است؟
بیوفیدبک یک روش درمانی غیرتهاجمی است و باعث کاهش علائم در بسیاری از افراد شده است.نتیجه گیری ازبیوفیدبک از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-بیوفیدبک چیست؟



:: برچسب‌ها: بیوفیدبک , ریلکسیشن , آموزش بیوفیدبک ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در این نوع بیوفیدبک از فعالیتهای الکتریکی که به وسیله ماهیچه ها تولید میشود به عنوان نشانه ای از تنش ماهیچه ای استفاده شده است.و بیمار به وسیله کاهش تنش ایجاد شده تقویت دریافت می کند.یکی دیگر از انواع کاربردهای این نوع از بیوفیدبک درمان سردرد های تنشی می باشد.که این نوع سردرد بیشتر در مواقع استرس زا در اثر نگه داشتن ماهیچه های خاصی از سر در یک وضعیت تنشی ، به وجود می آیند.که در این مواقع فرد از حالت خود آگاه نیست.

درباره بیوفیدبک
با قراردادن سنسورهای مختلف،تنش ماهیچه های سر،فک و گردن دریافت و ثبت می شود.و گاهی این نوع تنش به صوت تبدیل می شود.و با افزایش و یا کاهش تنش در ماهیچه صدا بالا و پایین میشود.و در نتیجه بیمار از تغییرات تنش آگاه میشود وتلاش میکند که صدا را کاهش دهد.(به جای صوت از تصویر هم میتوان استفاده نمود).

برق نگاری ماهیچه ای : (EMG)
پس از زمان کوتاهی وطی یک فرایند آزمون و خطا بیمار متوجه میشود که چگونه صدا را کاهش دهد و در نهایت فک پیشانی و یا گردن خود را از تنش نجات دهد و سردرد های خود را کاهش دهد.بیمار میتواند در زمان کوتاهی این مهارت جدید را یاد بگیرد ودر موقعیت های که قبلأ برایش تنش را بوده آرامش خود را حفظ نماید.این مهارتی که بعد از مدتی ایجاد میشود به صورت جزئی جداناپذیر در فرد ایجاد میشود و فراموش نمی شود.

اخیرأ از این برق نگاری ماهیچه ای برای اسپاسم ماهیچه ای ، مدیریت درد، تنش ماهیچه ای و باز پروری عصب استفاده میشود.این روشهای درمانی برای بیمارانی که سابقه سکته داشته اند و یا بیمارانی که از اسپاسم ماهیچه ای رنج میبرند و یا قربانیان تصادف کاربرد فراوانی دارد.در سالهای اخیر از این تکنیک در درمان بیماران نخاعی و سایر فلج ها استفاده فراوانی می شود.

بیوفید بک حرارتی
زمانی که استرس در فرد به وجود می آید بدن تمایل دارد که منابع موجود را حفظ کند بنابراین در چنین شرایطی گردش خون از امعاء و احشاء درونی به سمت ماهیچه های بزرگ ، قلب و وغز جریان می یابد.

به همین دلیل است که استرس حاد فرسودگی ایجاد می کندو عوارض جبران ناپذیری روی بدن به جای می گذارد.بیوفید فک حرارتی باعث می شود که بدن یاد بگیرد که چطور به وضعیت آرامش برسد و عادات بد را که اکتسابی می باشند یادگیری زدایی کند.

همچین این نوع بیوفیدبک در کنترل میگرن خیلی مؤثر بوده است.و در این روش یک مقاومت گرمایی برای اندازه گیری دمای پوست بدن به انگشتان وصل می شود.و بعد از او خواسته می شود که آگاهانه دمای دست خود را افزایش دهد.همزمان با اینکه فرد تلاش به گرم نمودن دست خود میکند مانیتوری با نشان دادن درجه حرارت به کاربر خود فیدبک می دهد.با توجه به اینکه در میگرن ها جریان خون در بخشی از سرشان افزایش می یابد و در بخشی دیگر کاهش می یابد ، در نتیجه بیمار میتواند با تغییر دادن حرارت بخشی دیگر بعنوان نمونه دست از طریق بیو فیدبک جریان خون اضافی را از سمت سر به سمت خود به جریان در آورد.این کار تورم موجود در رگهای سر را کاهش داده وتهوع،سرگیجه،دردو علائم دیگر میگرن کاهش می یابد.از این نوع روش درمای میتوان برای کودکان، زنان باردارو شیرده استفاده نمود.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-انواع بیوفیدبک



:: برچسب‌ها: بیوفیدبک , ریلکسیشن , ریلکسیشن تجسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ده روش برای با انگیزه کردن کودکان
متقاعد کردن فرزندانتان به انجام کارهایی که نمی خواهند انجام دهند می تواند چالش برانگیز باشد، هم چنین توقف کارهایی که نمی خواهید آنها انجام دهند نیز سخت تر می باشد.

در این مقاله ده روش برای باانگیزه کردن کودکان برای کارهایی که می خواهید انجام دهند آورده شده اند، بیایید با هم این روش ها را مرور کنیم.

اهدافی را تعیین کنید
از آنها بخواهید که لیستی از اهداف کوتاه مدت و یک هدف بلند مدت را تهیه کنند.

اطمینان حاصل کنید که اهداف قابل دستیابی هستند اما برای دستیابی به آن نیاز به تلاش دارند.

موفقیت ها را جشن بگیرید
هنگامی که فرزند شما اهداف خود را انجام می دهد ، به آنها بگویید که به آنها افتخار می کنید.

این چیزها را با هم جشن بگیرید.

در بعضی موارد ، به فرزندتان بخاطر سخت کوشی آنها پاداش دهید.

گاهی رقابت ایجاد کنید.
رقابت سالم را تشویق کنید.

فرزندتان را تشویق کنید که دونده دیگری را در یک مسابقه دو پشت سر بگذارد یا سعی کند نمرات معقول تری نسبت به بقیه داشته باشد.

در مورد مثبت بودن و قدرت داشتن فرزند خود رقابت ایجاد کنید و هرگز در مورد نقاط منفی و ضعف رقیب صحبت نکنید.

آنها را تشویق کنید
به فرزندانتان نشان دهید که به آنها باور دارید.

به آنها بگویید که چقدر عالی هستند.

هرگونه شک و تردید نسبت به خود را در آنها از بین ببرید.

علاقه نشان دهید.
علاقه مند شوید درباره علاقه های فرزندتان بیاموزید.

در مورد آنها با فرزندتان صحبت کنید و گوش دهید.

این به فرزندان شما نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و آزادانه می توانند در مورد منافع خود با شما صحبت کنند

شور و شوق را در او کشف کنید.
فرزندان خود را تشویق کنید تا آنچه را که علاقه مند هستند کشف کنند.

این مسئله ممکن است نیازمند تلاش باشد تا به نتیجه ای برسید.

از آنها در سفر خود به سمت شور و شوق حمایت کنید و از آنها بخواهید که ادامه دهند تا اینکه موضوعات را دریابند.

منبع :کودک و نوجوان-ده روش برای با انگیزه کردن کودکان



:: برچسب‌ها: انگیزه , انگیزه در نوجوان , تربیت فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

14 نکته برای تربیت کودک
حتی موفق ترین والدین هم هنگام تربیت کودکان به مشکل بر می خورند. اگر برای تربیت کودک خود نیاز به کمک دارید استفاده از راهکارهایی که در ادامه ذکر می کنیم می تواند کمکتان کند.

منظور ما از تربیت کردن وضع قوانین و مقرراتی است که کودک شما را از انجام رفتار های پرخاشگرانه (ضربه زدن و گاز گرفتن)، خطرناک (مانند بازی با گاز) و نامناسب ( پرت کردن وسایل) باز دارد.

به یاد داشته باشید که این کار به معنای دعوا و مجازات بچه نیست. در اینجا چهارده راهکار برای جلو گیری از رفتار نامطلوب کودک ذکر شده است.

خط قرمز های خود را تعیین کنید
پیرسون نویسنده معروف می گوید ” اگر همیشه به فرزند خود نه بگویید فرزندتان هیچ وقت اولویت های شما و کار زشت خودش را درک نمی کند، به علاوه شما نمی توانید تمام رفتار کودکتان را کنترل کنید.

اولویت های خود را دنبال کنید و عواقب زیر پا گذاشتن آن ها را به کودکان خود گوش زد کنید، سعی کنید نسبت به چیز هایی که مهم نیستند سخت گیری نکنید.

الیزابت برگر نویسنده و دکتر کودکان می گوید” برقراری یک رابطه سالم و خوب با کودکتان بسیار مهم تر از مجبور کردن او به انجام کاری است که دوست ندارد.”

شما ممکن است نگران باشید که با این کار کودکتان را لوس بار می آورید ولی جای نگرانی نیست.

کودک خود را بشناسید
بعضی از رفتار های کودکان کاملاً قابل پیشبینی است پس پیشاپیش می توانید از این رفتارها جلو گیری کنید مثلاً اگر کودک شما علاقه به نقاشی کردن روی دیوار دارد، زمانی که پیشش نیستید مداد رنگی را در کشو بگذارید تا کم کم این عادت را ترک کند.

اگر کودک 2 ماهه شما از مغازه ها خوراکی بر میدارد با خودتان عروسک ببرید و سرش را گرم کنید.

یا اگر کودکتان عادت دارد خانه را پر از دستمال کاغذی کند کافی است بسته دستمال کاغذی را بالای کمد بگذارید.

از رفتار های بد کودک پیشگیری کنید
هاروی کاپ نویسنده کتاب شادترین کودکان می گوید ” ممکن است بعضی اوقات کودکتان از روی خستگی گریه کند یا جیغ بکشد.

اگر کودکتان صبح ها پر انرژی است اما بعداز ناهار خسته و غیر قابل کنترل می شود سعی کنید او را بیرون از خانه ببرید، می توانید از دکتر وقت بگیرید و با دکتر درباره وضعیت کودکتان مشورت کنید.

منبع :کودک و نوجوان-14 نکته برای تربیت کودک



:: برچسب‌ها: تربیت کودک , اصول تربیت , اصول تربیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیوفیدبک یکی از بهترین روشهای درمان اختلالات اضطرابی می باشد. بسیاری از پژوهشگران در دنیا با مطالعاتی که انجام داده اند میزان اثربخشی این روش را مورد بررسی قرار داده اند.

درمان اضطراب به وسیله بیوفیدبک: پژرهشگران مرکز مطالعات اضراب در آمریکا به بررسی بسیاری از پژرهشهایی پرداخته اند که این پژوهش ها در زمینه اثربخشی بیوفیدبک در درمان اختلالات اضطرابی انجام شده اند.

نتایج حاصل از این مطالعات نشان می دهند که:
۱- در تعداد پژوهش های انجام شده ماندگاری و ثبات اثربخشی درمان اضطراب به روش بیوفیدبک حداقل تا بیش از دو سال ادامه داشت.

۲- در مقایسه با سایر روشهای درمانی ، در بیمارانی که تحت درمان با بیوفیدبک قرار داشته اند،بهبود قابل ملاحظه ای در علائم اضطراب مشاهده شده است.

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اولین قدم در درمان اضطراب استفاده از روش بیوفیدبک است ومتخصصین در صورتی به سراغ دارو می روند که روشهای فوق موفقیت آمیز نباشد.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-درمان اضطراب با بیوفیدبک : تحقیقات چه می گویند؟



:: برچسب‌ها: درمان اضطراب , بیوفیدبک , درمان استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در پاسخ به سوال نوروفیدبک برای درمان چه اختلالاتی کاربرد دارد؟ باید گفت. مدت های زیادی است که افراد در پی یافتن راه حل هایی هستند که بدون استفاده از قرص بیماری های خود را درمان کنند.

این بیماری شامل افسردگی شب ادرادی خستگی و اضطراب و غیره بوده که در ضورت عدم رسیدی حادتر میشود.

در این مقاله سعی داریم روش جدید و نوین را برای درمان بیماری ها بدون نیاز به مصرف داروها را به شما آموزش دهیم.

آیا اضطراب دارید؟
می خواهید بدون استفاده دارو درمان شوید؟
استرس شدید دارید؟
در پی یافتن درمان پیش فعالی کودک خود هستید؟
اختلالات یادگیری دارید؟
نمی توانید به خوبی تمرکز کنید؟
پیش فعالی /کمبود توجه
امروزه بیشتر از قبل برای درمان HD/AD از نوروفیدبک استفاده شده است.

۸۰-۸۵% کودکانی که با این بیماری مبتلا شده اند، بهبود کامل می یابند.

پیش فعالی در گذشته سبب سرخوردی کودکان و نوجوان می شد و در سنین بالا به دلیل این سرخوردگی ها فرد افسردگی گرده و یا ضد اجتماعی میشود.

در مورد افرادی که تمبود توجه دارند باید گفت که این روش علمی سبب تحریک نقاط مغز و تمرین ذهنی به منظور افزایش کارایی دهنی فرد شده و افزایش توانمندی ها سبب افزایش توجه می شود.

اضطراب
در مقاله قبلی ذکر شد که نوروفیدبک چیست حال می توان گفت که متخصصان زیادی به کار گیری نوروفید بک رو یکی از مهمترین موارد به منظور درمان اضطراب می دانندو ومعتقدند این یکی از اولین مواردی بوده که به نوروفید بک پاسخ داده است.

اضطراب بخصوص در افرادی که در ابتدا و انتهای یک برهه زندگی هستند بیشتر است.

برای مثال:

رفتن به مدرسه
تقییر مقطع تحصیلی
ازدواج
کنکور دانشگاهی
طلاق
بیماری عزیزان
پس همه ما با دوره های اضطراب زیادی روبرو می شویم لذا دارو و قرص یک درمان موقتی است در بلند مدت خطرناک است.

پس نوروفیدبک می تواند یک روش موثر برای درمان این بیماری باشد.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-نوروفیدبک برای درمان چه اختلالاتی کاربرد دارد؟



:: برچسب‌ها: نوروفیدبک , افسردگی , اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()